Een nieuw website?
Hoe kun je het beste beginnen?
Je moet in deze tijd online zijn om je klanten te bereiken. Hoe kun je het beste beginnen?
Moeten is een groot woord maar je hoort het steeds vaker en als bureau die zich richt op online aanwezigheid kunnen we dit alleen maar beamen.
Een website is het beginpunt om online aanwezig te zijn en je online communicatie te beginnen. Een logische stap zou je zeggen. Wanneer je alleen niet de tijd neemt om goed na te denken over de opbouw en doel van je website, zal de concurrentie je zwaar vallen.
Er zijn enkele belangrijke zaken waar je aan moet denken als je wil starten met een (nieuwe) website.
Het doel
Wat wil je met de website bereiken? Wil je puur informatie publiceren?, wil je dat mensen contact opnemen of een offerte aanvragen of wil je een product of dienst verkopen in vorm van een webshop?
Wanneer je weet wat je wil bereiken met je website, is het van belang dat je deze doelen meetbaar maakt, of in ieder geval concreet.
- Een informatieve site kan als doel hebben: Een X aantal bezoekers in een maand of X aantal hits op een gepubliceerde blog.
- Een (contact)formulier: Het aantal succesvolle conversies op je formulieren. Hoeveel inzendingen komen er per week/maand binnen?
- Webshop: Het X aantal bestellingen per maand, terugkerende klanten of het opbouwen van een klantenbestand. Je wilt uiteraard een mooie site maar meteen vanuit een design een website bouwen zonder na te denken over waar je site voor dient, is niet de juiste manier om te starten. Een doelgerichte website levert je uiteindelijk veel meer op.
Vanuit je klant denken
Je communiceert op je website vanuit je klant of doelgroep. Dat betekent dat je je teksten schrijft op termen die je doelgroep begrijpt. Een heldere, duidelijke taal waar je klant zich in kan herkennen.
Je kunt ervoor kiezen om de teksten voor je website door een copywriter uit te laten voeren. Op deze manier bespaar je tijd en kun je rekenen op teksten die zowel op de doelgroep is geschreven als SEO geoptimaliseerd voor Google.
Wanneer je dit zelf doet heb je de kosten meer in eigen hand. Denk bij het schrijven aan je (toekomstige) klanten en leg de focus op de voordelen of zelfs de oplossing die jouw product of dienst hen kan bieden. Met je website overtuig je de klant met wat ze zien én wat ze over je lezen.
Een goede website is gericht op je klant/doelgroep met een duidelijk doel (of meerdere). Bekijk wat de waarde is per doelstelling. Hoeveel levert het je op? Wanneer je met een duidelijke focus je website ontwikkelt, kun je met resultaat je investering terugverdienen.
Houd onze blog in de gaten! We zetten in de volgende blog een aantal standaard functionaliteiten op een rijtje. Zo zit je website in de basis, goed in elkaar!
Wil je graag een website starten? Wij zijn er voor je!
Neem contact met ons op via het contactformulier of beschrijf jouw doel en doelgroep in het projectformulier op de website.