Bedrijfsafval
“Met gemak de juiste afvalbak”
Case
Bedrijfsafval is een van onze klanten die bij ons kwam met een duidelijke visie en helderdere voorwaarden voor hun nieuwe WooCommerce webshop. Bedrijfsafval.nl is onderdeel van Milieu Service Nederland en verzamelt bedrijfsafval. Sinds de oprichting in de jaren 80 zijn zij uitgegroeid tot een van de bekendste landelijke bedrijven in de afvalbranche.
Voor Bedrijfsafval.nl konden we niet alleen aan de slag gaan met de bestelflow zoals de organisatie voor ogen had maar was een gehele digitale transitie van belang. Met nieuwe branding en nieuwe webshop zijn we de samenwerking gestart om Bedrijfsafval professioneler in de markt neer te zetten.
We zijn gestart met de ontwikkeling van een nieuw logo en bedachten een slogan. Daar vloeide uit voort de huisstijl-elementen en hiermee werd de basis vastgelegd voor alle online en offline uitingen.


Met gemak de juiste afvalbak
Gemak dient ook de bezoeker. Zo hebben wij ook dit maatwerk WooCommerce project aangepakt. Op de webshop kun je gemakkelijk informatie vinden over bedrijfsafval en de verschillende afvalstromen. De webshop biedt daarnaast het gemak om een of meerdere rolcontainers te bestellen. Door middel van een abonnementsvorm kun je als bedrijf met een aantal klikken tot de juiste container en frequentie komen. De stappen zijn custom gemaakt nadat WooCommerce Composite Products niet voor 100% voldeed aan de verwachting.
Koppeling met derden
De webshop is gebouwd op gemak en met een paar klikken is de bezoeker klaar. Om vervolgens alle communicatie en administratie te automatiseren is de koppeling gemaakt met Copernica voor emailmarketing en verkoop + CRM systeem Salesmanager. Beide API koppelingen zijn door onze backend programmeur opgezet en werden op maat ingericht in samenwerking met beide externe partijen.
Na oplevering
WordPress en WooCommerce onderhoud is belangrijk en veelomvattend. Het systeem wordt namelijk maandelijks meerdere keren bijgewerkt. We voegen Bedrijfsafval toe aan onze lijst van onderhoudsklanten. We doen de maandelijkse updates, security en zijn bereikbaar voor support. Verder gaan we door in de samenwerking met de afdeling Marketing en Communicatie.
Om het project binnen budget binnen en de lijnen te houden zijn er ook prioriteiten genoteerd.
Functionaliteiten en toevoegingen die konden wachten zijn doorgeschoven naar een fase twee van doorontwikkeling. Met continu aandacht voor optimalisatie kunnen we elke keer weer de WooCommerce webshop in haar succes verbeteren.
Een webshop die klopt.
Is jouw organisatie toe aan een nieuwe huisstijl en online branding? Willen jullie meer weten over de mogelijkheden voor een volledig redesign en ontwikkeling? We spreken graag af.
Heb je een specifieke doelgroep of customerflow en wil je dat wij met je meedenken? Wij zijn specialist in het leveren van maatwerk en met een juiste plan van aanpak, realiseren we elk project.