Geoptimaliseerde check-out voor Bladconfetti
Weet jij waar jouw klanten afhaken in het aankoopproces?
Doe er iets mee!
Case
Voor onze klant Bladconfetti hebben we in 2016 de webshop ontwikkeld.
Bladconfetti is uniek. De oprichters zijn op een mooie manier tot deze onderneming gekomen. In de voorbereiding van hun eigen bruiloft bleek op de locatie het strooien van rijst, confetti, glitters of rozenblaadjes niet was toegestaan. Dit betekende dat het zij op zoek moesten gaan naar een andere oplossing. Omdat er nog niets als biologisch, afbreekbaar materiaal bestond, was het alternatief; zelf maken.
Zo is bladconfetti ontstaan en inmiddels verkopen zij door heel Europa (gepersonaliseerde) biologische afbreekbare confetti!
Bij Dreamlab zijn we er vanaf het begin bij geweest en is het altijd een mooie samenwerking geweest waarin je constant naar optimalisatie van de webshop kijkt.
Bekijk de nieuwe flow op www.bladconfetti.nl.
Verbeteringen doorvoeren in je webshop of website
Verbeteringen kunnen en moeten altijd. Mits ze goed onderbouwd zijn. Zo liepen we met Bladconfetti tegen een hoge bouncepercentage aan in de check-out.
Wat is een bounce percentage?
Google helpt je aan de betekenis ervan.
Een hoge bouncepercentage kan aan meerdere factoren liggen. Nu was het voor Bladconfetti duidelijk; de velden in het afreken-proces was te uitgebreid en niet overzichtelijk.
Een gebruiksvriendelijke check-out en overzicht is van belang wanneer je je klanten wilt binnenhalen. Ze zijn al bijna binnen want het product ligt al in de winkelkrat. Het is vervolgens belangrijk om te kijken naar je data, in contact te blijven met je klanten en daarop altijd het streven te hebben dat het beter kan.
Met een nieuw ontwerp en een combinatie van functies binnen het afrekenproces, zijn we aan de slag gegaan.
En het resultaat? Daar zijn we trots op!


