Advertentie ontwerp
Advertenties zijn overal om ons heen. De impulsen die we op een dag verwerken zijn ongelofelijk. En elk merk, elke boodschap wil bij ons binnendringen en daar blijven hangen. De ene gebruikt humor, de andere drama en weer een ander merk probeert met design de aandacht op te eisen. Wij maken een advertentie altijd passend bij de doelstelling: wat moet er mee bereikt worden? Daarnaast passen we het advertentie concept in de huisstijl van de onderneming, iemand moet wel weten wie de afzender is.
Advertentie, concept, ontwerp, tekst en opmaak
Advertenties beginnen met een goede analyse van de doelstelling. Wat moet de advertentie teweeg brengen? Wil je meer bezoekers? Of moet de advertentie meer mensen iets laten kopen? Met de uitkomst van die analyse duiken wij ons lab in voor het bedenken van een concept. Met dat concept geven we de advertentie een invulling, tekstueel en visueel die de doelstelling moet realiseren. Het concept wordt gepresenteerd en zal worden verfijnd tot dat we voelen dat we een gouden idee in handen hebben.
Dat idee moet worden omgezet naar pakkende visuals. Met onze grafische ontwerpers gaan we de concepten omzetten naar een ontwerp wat de advertentie versterkt. De juiste kleuren, de perfecte vormen en de juiste plaats en grootte van tekst. Wat is een belangrijk element, wat is iets minder belangrijk? Alle elementen op de pagina krijgen de juiste positie en invulling. Op het moment dat het klopt volgt eventueel een overleg, we presenteren de vormgeving van de advertentie en lichten deze toe.
De juiste teksten worden tussentijds geschreven. Iedere zin is belangrijk. Elke advertentie heeft een toon van schrijven die de boodschap versterkt. Onze copywriters zullen de woordkeuze zorgvuldig uitvoeren, passend bij de doelstelling en het concept van de advertentie.
Met een akkoord op de vormgeving en de tekst wordt het zaak dat de advertentie goed in de media komt. Onze DTP afdeling wordt ingezet voor een perfecte opmaak. Het uitleveren naar de dagbladen of naar de drukker gebeurt onder zorgvuldige controle op punten en komma’s, kleuren en afbeeldingen. Fouten zijn geen optie in deze laatste stap van het grafische proces! De advertentie komt op de juiste tijd op de juiste plaats.
Advertenties, werkt dat nog?
Met alle online media zou je bijna denken dat adverteren in print (kranten en magazines) geen werking meer zou hebben. Niets is minder waar. De grote kracht van adverteren blijft herhaling. Hoe vaker men je voorbij ziet komen met een advertentie, hoe meer top-of-mind jouw onderneming of product wordt. Wij adviseren wel een spreiding van campagnes tussen online en print. En een goede invulling van de campagne. Blijf creatief en vernieuwend binnen je concept, dan hebben advertenties op lange of korte termijn altijd resultaat.
Advertenties online en print, maar ook televisie en radio?
Dreamlab heeft ervaring met alle media: radio, televisie, internet en print. Maar ook narrowcasting of guerilla campagnes behoren tot de mogelijkheden. Waar wij sterk in zijn is het bedenken van dat scherpe concept. De uitwerking van online, print en narrowcasting doen we in onze studio. Het uitwerken van radio en televisie, daar schakelen we onze partners voor in. We nemen het concept mee en werken als regisseur, eind verantwoordelijk voor het resultaat, de korte film of radiospot uit. Bij guerilla (een maffe, opvallende manier van adverteren) is het altijd afwachten wat de professors bedenken!
Advertentie specialisten voor jou
Wil jij je serieus onderscheiden van de concurrentie, bel ons op. Wij bedenken, ontwerpen en realiseren de juiste campagne voor jou. We helpen in de keuze van media, we adviseren over inhoud en denken actief mee hoe we jouw advertentie zo efficiënt mogelijk kunnen opzetten en inzetten. We nemen het gehele traject uit handen als je dat wilt. Na oplevering zullen we meten waar nodig om te zien wat het resultaten zijn geweest van de advertentie en sturen bij waar nodig. Wij zorgen voor advertenties die hun werk doen. Efficiënt en effectief!